fredag 28 januari 2011

Tonfiskpasta

De som känner mig väl vet att jag avskyr pasta och tonfisk tillsammans, men nu har jag kommit på ett recept som till och med jag gillar! Det är så bra att jag ibland kommer på mig själv att vara riktigt sugen på denna maträtt :O Snabbt går det också, under tiden pastan kokar slänger man bara ihop såsen och om man är riktigt snabb även en sallad ;)

Min suveräna tonfiskpasta!

1 röd lök
1 burk Abba tonfisk i tomatsås
lite vatten
150 g crème fraiche
citronpeppar
salt

Hacka löken.
Fräs löken i lite smör, tillsätt tonfisken.
Häll på lite vatten, krydda och låt koka en stund.
När såsen börjar vara klar (=när pastan är klar), rör ner crème fraiche.


Klart ;)
Rätten är inte speciellt fin på bild men det här är allt du behöver för att slänga ihop min tonfiskpasta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar