tisdag 14 september 2010

Day 4



Dags för Madame Tussauds, en söndag. Service på Underground typ överallt. Tog fel buss ett tag men vi kom oss till sist dit vi skulle. Ett hett tips är att använda Undergrounden, man kommer dit man ska, det går fort!
Väl framme möts vi av den enorma kön, köade nog över 2 timmar sammanlagt för att komma in. Lite underhållning bjöds det på i kön, bland annat var Madame själv där och skrek åt folk ;) Om det var värt det? Njae. Helt kul att se alla dockor, men trångt, och hade kanske varit coolare om man varit 10 år yngre. Men man har ju sett det i alla fall :) 4D bion var helt klart bäst!



Kan man ens besöka England utan att ha prövat Fish and chips? NÄ. Men godare saker har jag nog smakat. Fish and chips är helt gott nog, men inget som blev en favorit hos mig. Vi åt vår Fish på London's longest pub! Det ni ;)




När det blev kväll hade vi ännu inte hunnit med Westminister Abbey, Big Ben eller London Eye, så vi hoppade på bussen halv 10 på kvällen. Fint som tusan i London på kvällen/natten. Men min kamera tar inga bra bilder, speciellt inte när det är mörkt....



Var tvungen att knäppa en bild vid Picadilly Circus också, bara för att ^^



Sist men inte minst vårt hotell! Rekommenderas verkligen om man vill bo centralt och billigt!


Det var alla bilder jag hade att bjuda på, resten behåller jag för mig själv ;) Längtar till nästa resa, hoppas den blir av snart. I can't wait!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar