fredag 8 april 2011

Sy-mani

Sorry för usel uppdatering, har varit lite mycket de senaste dagarna...
Jag har iaf spenderat två dagar hemma hos morsan och försökt lära mig sy! Något som jag verkligen var värdelös på i lågstadiet. Men nu börjar det ta sig tror jag ;)
Här ser ni några börsar/väskor som jag har knåpat ihop. Hade aldrig sytt i blixtlås tidigare så det finns definitivt rum för förbättring på den fronten. Övning ger färdighet ^^




Hela 4 stycken sydde jag. Hade tänkt sy två till men det hann jag inte med ;)



Den allra första jag gjorde, med brunt foder , ser svart ut på bilden...




Nummer två, älskar det gröna tyget :D



Nummer tre. Blogspot vill svänga mina bilder fel väg ibland?!



Nummer fyra och därmed den sista. Symaskinen bråkade så det blev inte riktigt bra =/




Den minsta är ca 10x20 cm, resten mellan 14-16x20 cm. Som sagt är de långt ifrån perfekta, och efter lite efterforskning har jag kommit på hur jag ska sy dem så de blir ännu finare. Vill hem och sy NU! :D Borde jag ta symaskinen hit till Vasa kanske? ^^
Himla bra tidsfördriv, och jag som hatade syslöjd i skolan. Vem hade kunnat tro att det skulle ändras så här? :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar