torsdag 17 mars 2011

Blog award



Fick en liten utmaning av Hanna, såå nu ska jag skriva ihop 8 saker om mig själv som ni kanske inte visste, eller ni bloggläsare kanske inte visste, för det är svårt att avslöja nya saker om en själv som de man känner inte vet! Haha :D Jag utmanar bara dem som vill!

1. Jag hatar spindlar.
Det är absolut de vidrigaste krypen jag vet.
Tror att min fobi uppstod när jag var liten och fick en död spindel på min hand och gallskrek.
Sedan var jag rädd för de där grejerna på toppen av äpplen och apelsiner, om ni vet vad jag snackar om. Tyckte de påminde om spindlar och var alltså livrädd för dem också.
Som tur gick det över när jag blev lite äldre och klokare. Men jag
hatar fortfarande spindlar.


2. Jag vill ha dreads och kommer att skaffa det (nångång).
Och det har jag velat ha sen jag gick på 7an. I lågstadiet hade jag kort hår, värsta pojkfrillan. Sedan kom jag på att dreads är snyggt, och jag började spara ut mitt hår för att kunna skaffa dreads. Idag börjar mitt hår vara ganska bra längd, men jag skall vänta tills jag har min utbildning klar för jag tror inte att dreads är särskilt uppskattat i min trångsynta sjukhusskola hur sjukt det än låter. Men en vacker dag så!

3. Jag är otroligt fascinerad av religioner.
Jag skrev religion i studenten, och fick ett tusans bra resultat utan att ha pluggat till studenten alls. För jag tycker det är så intressant ändå.
Jag hör till den lutherska kyrkan, men kristendomen är inte min grej till 100 %, utan jag tror mest på karma, what goes around comes around liksom. Ändå är kristendomen en del av mig då man är uppväxt med den, även om vi aldrig har utövat den speciellt aktivt. Enda gången jag är på gudstjänst är på julafton.


4. Eminem har alltid varit en av mina största idoler.
Har spenderat otroligt många timmar med the Marshall Mathers LP, good stuff. Väggarna i mitt rum har varit tapetserade med posters på Eminem :D Tror knappast någon annan kan skriva så ärliga och klockrena texter, och förmedla den med sådan inlevelse. Diggar nya låten I need a doctor stenhårt. Lika bra som back in the days!

5. Min favorit i lösgodishyllan är punschpraliner.
Och dem har jag gillat sen jag var liten. Namm!


6. Jag och Hitler firar födelsedag samma dag.
Jag blev född exakt hundra år senare! Och så har jag en naturlig språktalang, speciellt vad gäller tyska. Creepy!

7. Jag har världens sjukaste humor.
Min specialitet är skämt om karan, vilket mitt Londonresesällskap kan intyga. Men jag utsätter bara mina närmsta vänner för de sjukaste skämten.

8. Jag har åkt taxi 120 km för mina egna pengar.
Ung och galen. Nothing more needed to be said. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar